با حضور نمایندگان انجمن­ های تجسمی، نشست مقدماتی تدوین سند ملی هنرهای تجسمی برگزار شد

با حضور نمایندگان انجمن­ های تجسمی
نشست مقدماتی تدوین سند ملی هنرهای تجسمی برگزار شد

تدوین سند ملی هنرهای تجسمی بر اساس چارچوب تدوین اسناد ملی حوزه فرهنگ به عهده شورای انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. از این رو اداره کل هنرهای تجسمی با دعوت از نمایندگان انجمن­ های صنفی هنری برای ارائه دیدگاه ­ها، نخستین جلسه را برگزار کرد. 
به گزارش واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی گفت: با توجه به آنچه در ماده واحده فرایند و مرجع تدوین سند ملی هنرهای تجسمی آمده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه تدوین این سند را به عهده دارد. 
وی افزود: ما قبل از تدوین هر گونه سند باید دیدگاه­های تخصصی انجمن­های هنری را برای نوشتن سند گردآوری کنیم. تشکیل کمیته تخصصی و تیم تحقیق برای انجام مطالعات کارشناسی و تهیه پیش نویس با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت هنری و کارشناسی کشور و همچنین ارائه برنامه زمان­بندی از اولویت­هاست. 
سید امین مویدی مشاور برنامه­ریزی و نظارت راهبردی معاونت هنری در ادامه گفت: در نقشه مهندسی فرهنگی کشور 10 رهبرد اصلی و 20 اقدام ملی درج شده که در تهیه و تدوین سند ملی هنرهای تجسمی اهمیت دارد. ما در این سند مسائل و مشکلات حوزه هنرهای تجسمی مانند مالکیت معنوی، اقتصاد هنر و ظرفیت ­های درآمدزایی و همچنین مسائلی مانند شغل بودن کار هنری، مالیات و نظام صنفی هنر را ارائه می­کنیم. 
هنرمندان حاضر در جلسه نیز به خواسته­ها و مسائل و مشکلات مبتلابه جامعه هنری خود اشاره کردند که این موارد باید در سند بالادستی و موارد قانونی لحاظ شود. 

جمال رحمتی نماینده هنرمندان کاریکاتور، مهردخت دارابی نماینده هنرمندان طراحان گرافیک، بهزاد اژدری نماینده هنرمندان سرامیست، عباس مجیدی نماینده هنرمندان مجسمه ساز و علی­اشرف صندوق­آبادی نماینده هنرمندان خوشنویسان در این نشست حضور داشتند. 

 

تاریخ خبر: 1399/09/05