سه شنبه 18 تیرماه سفر مطالعاتی آغاز خواهد شد، سفر به «دو باغ»

سه شنبه 18 تیرماه سفر مطالعاتی آغاز خواهد شد

سفر به «دو باغ»

انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی، خانه­ی هنرمندان استان کرمان و موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان، سفر به دوباغ را در روز سه شنبه 18 تیرماه آغاز خواهد کرد .

به گزارش واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ رویداد دو باغ به منظور قرار گرفتن در این منطقه جغرافیایی و دیدار از باغ سنگی و باغ شاهزاده ماهان سفری برنامه ریزی شده است.

این رویداد «تجربه­ـ­محور» طی فرآیندی بینارشته­ای شکل­گیری ایده هنری و چگونگی خوانش هنرمند معاصر از موضوع دو باغ را هدف قرار داده است. این اتفاق شامل سفر مطالعاتی، مشاهدات دیداری، پژوهش های بینارشته­ای و تعامل میان هنرمندان و کارشناسان حوزه­های دیگر از جمله جامعه شناسی و بوم شناسی است.

رویداد دوباغ بر محور ارتباط فضای باغ سنگی و باغ شاهزاده ماهان با عبور از معنای واضح باغ، ارتباط زیر لایه های متکثر مفهومی میان آن دو را دستمایه ای برای پرسشگری قراردهد تا هنرمند بر پایه مفاهیمی چون هستی و نیستی­، رویش و زوال، آشتی و قهر، زیست و ز ندگی، سلطه و خشونت و مفاهیم دیگر عناصر حیات را تعریفی دوباره ببخشد و به گونه ای خلق اثر کند که گویی نه باغ همان باغ است و نه عناصر حیات همان.

سفر دوباغ، سه شنبه 18 تیرماه 98 از تهران آغاز و پس از بازدید از سیرجان و باغ سنگی و یک شب اقامت در باغ، شرکت­کنندگان راهی کرمان خواهند شد و سفر به کرمان شامل؛ دیدار از باغ شاهزاده ماهان­،گفت و گو و نشست های بینارشته ای، جلسات هم اندیشی و یک شب اقامت در شهر خواهد بود و بازگشت گروه عصر پنج شنبه21 تیر به تهران برنامه ریزی شده است.

گفتنی است، شرکت در این رویداد برای عموم هنرمندان آزاد و استفاده از انواع «کارماده­ها»، رسانه­ها و شیوه­های بیانی معاصر، مجاز است. علاقمندان از 9 تا 14 مرداد فرصت دارند طرح­هایشان را به آدرس www.ais.ir/2bagh ارسال نمایند. اسامی طرح ها و آثار راه یافته متعاقباً یکم شهریور 98 اعلام خواهد شد.
تاریخ خبر: 1398/04/16